Noua fabrica Deutz-Fahr, data in folosinta in ianuarie 2017 la Lauingen-Germania, este o investitie a grupului de aproape 100 milioane de Euro. Pe langa aceasta, Deutz-Fahr, investeste an de an mai multe milioane de Euro in cercetare-dezvoltare, reusind sa tina pasul cu tendintele mondiale in constructia tractoarelor si chiar sa fie deschizator de drumuri, sa vina cu solutii noi si sa lanseze serii noi, modele noi.
Deutz-Fahr realizeaza tractoare intr-o gama larga de modele si puteri, de la 39 CP la 340 CP, toate prietenoase cu mediul, multe modele fiind pregatite deja pentru trecerea la norma de poluare Tier 5.
Cu un design modern, realizate in colaborare cu Giugiaro Design, cunoscut de la segmentul auto, cabinele asigura spatiu larg, vizibilitate excelenta de jur imprejur, un confort deosebit pentru operator si comenzi ergonomice.
Tractoarele din seriile 7 si 9 sunt prevazute doar cu transmisii ZF cu variatie continua (TTV), foarte eficiente, iar cele din seriile 5 si 6 cu mai multe optiuni de transmisii, incepand de la Hi-Lo powershuttle, la powershift, robotizate sau TTV (cu variatie continua). Toate sunt pregatite pentru “precision farming” (agricultura de precizie), atat in ceea ce priveste autoghidarea, cat si sistemele de aplicare a normelor variabile si de control al sectiunilor (interuperea distributiei in zonele lucrate la o trecere anterioara).
Varful de lance in domeniul tractoarelor Deutz-Fahr il reprezinta seria 9 TTV, cu 3 modele de 290, 310 si 340 CP, unice prin caracteristicile tehnice, stilul nou, functiile si tehnologiile de “smart farming” (agricultura inteligenta).
Noua serie 9 de tractoare este echipata cu motor Deutz TTCD de 7.8l Tier 4Final. Acest nou motor este un mare pas inainte in ceea ce priveste performantele si consumul de combustibil.
Deut-Farhr foloseste tehnologia SCR pentru satisfacerea cerintelor standardului Tier 4 final, cea mai eficienta tehnologie pentru reducerea emisiilor poluante. Aceasta tehnologie permite in plus obtinerea celor mai inalte performante ale motorului in ceea ce priveste puterea si cuplul.
Cum tehnologia SCR este un sistem real de “after-treatment” (tratare a gazelor dupa iesirea din galeria de evacuare) nu exista constrangeri pentru motor in ceea ce priveste satisfacerea cerintelor legale.
Chiar daca s-a adaugat si filtrul de particule DPF, Deutz-Fahr isi propune sa reduca consumul total de fluide la niveluri sub cele ale concurentei.
Un sistem de racire nou si eficient la aceste motoare reduce rezistenta fluxului de aer pentru a asigura o capacitate mai mare de racire. Componentele individuale ale sistemului au fost complet modernizate si un ventilator cu cuplaj viscos a fost reproiectat pentru a trage aer dinspre motor mai degraba decat sa impinga.
Seria 9 TTV convinge prin manevrabilitate, versatilitate si capacitatea de a rezolva orice aplicatie in camp sau in transport, performante sporite ale motorului si cel mai redus consum de combustibil, datorita optimizarii functionarii, unei turbine duble care introduce aerul cu presiune in motor, functionarii la turatii reduse si sistemului de injectie Deutz-Common Rail cu presiune de 2000 bari si controlului electronic al motorului. Acum, cu noul concept tehnologic cu turbina dubla, motorul Deutz TTCD de 7.8 l este deasupra concurentei.Turbina dubla asigura cuplul maxim intr-o plaja mare de turatii, intre 1200 si 1600 rpm. Deja la 1000 rpm se obtine 90% din cuplul maxim.
Curatarea filtrului de particule se face diferit fata de sistemele firmelor concurente fara injectie activa de motorina. In cazul in care presiunea in filtru creste, motorul ridica automat temperatura gazelor de evacuare, ceea ce duce la arderea particulelor din filtru. O alta solutie inteligenta este racirea turbinei duble. Cea mare este racita cu sistemul intercooler, in timp ce cea mica este racita cu un circuit de apa cu debit de 1200 l/h, produs de o pompa Bosh.
Intretinerea tehnica este usoara, deoarece accesul la toate componentele si ansamblurile importante este foarte usor, radiatoarele si flitrele fiind usor de curatat.
TRANSMISIA CU VARIATIE CONTINUA TERRAMATIC
Deutz-Fahr ofera celor care doresc o viteza exacta pentru fiecare aplicatie, transmisia continua Terramatic. Combinatia dintre motorul controlat electronic si transmisie asigura eficienta si confort maxim. Transmisia TTV imbina eficienta unei transmisii mecanice cu uniformitatea si liniaritatea unei transmisii hidrostatice. Acest sistem eficient si fiabil este capabil varieze viteza intre 0 si 60 km/h si ofera in zona de viteze reduse (7-15 km/h), utilizate pentru lucrari in camp, peste 80% transmisie mecanica pentru eficienta maxima.
PUNTEA FATA
Tractoarele seria 9 TTV au punte fata ranforsata care suporta sarcini mari, iar suspensia puntii fata cu cilindri pe ambele parti, asigura o cursa de +/- 45 mm, confort in exploatare, amortizeaza socurile si balansul tractorului si asigura aderenta mai buna atat in lucru cat si in transport. Ridicatorul hidraulic spate are o capacitate de ridicare de 10 tone, iar cel fata este standard si are o capacitate de ridicare de 5,5 tone.
CABINA/ AUTOMATIZARI.
Avand in vedere ca multi din proprietarii tractoarelor sunt si utilizatorii acestora, s-a pus mare accent pe ergonomie, pe confortul in cabina si pe usurinta reglajelor si a exploatarii in general. Toti parametrii de lucru si functionali ai tractorului sunt controlati de computer, tractorul putandu-si alege regimul optim de lucru pentru productivitate si eficienta maxime.
Operatiile repetitive de la cap de parcela se pot memora, astfel incat operatorul poate efectua acele operatii printr-o simpla apasare de buton. Se pot memora spre exemplu, reducerea turatiei motorului la cap de rand, reducerea treptei de viteza, ridicarea plugului, reversarea acestuia, iar dupa ce se efectueaza intoarcerea, functiile urmatoare: cresterea turatiei motorului, coborarea plugului, cresterea treptei de viteza. Totodata exista posibilitatea ca motorul sa-si adapteze automat turatia in functie de necesarul de putere la un moment dat, sau treapta de viteza in functie de sarcina pentru a pastra regimul reglat al motorului. De asemenea, sunt disponibile functii de AUTO PTO, oprirea/pornirea automata a prizei de putere in functie de pozitia tirantilor laterali, cuplarea/decuplarea automata a puntii fata, blocarea sau deblocarea automata a diferentialului etc.
Tractoarele din seria 9 sunt preechipate pentru autoghidare, urmand ca fermierul sa-si adauge doar o antena si sa-si obtina semnalul de corectie, fie prin abonament de la un furnizor de telefonie mobila, fie prin montarea in ferma a unei statii fixe RTK. Sistemele de autoghidare usureaza munca operatorului, avand o serie de avantaje in ceea ce priveste cresterea productivitatii, a calitatii lucrarii si controlul consumurilor si al costurilor in general. Alte avantaje ale autoghidarii sunt extinderea timpului de lucru, facand posibila efecturea lucrarii chiar cand vizibilitatea este redusa (noaptea, pe ceata, praf etc.), reducerea efortului operatorului si cresterea eficientei muncii sale, eliminarea nevoii de jalonare pentru marcarea trecerilor, economii de timp, combustibil, controlul traficului pe parcela si reducerea compactarii solului prin reducerea numarului de treceri pe sol.
Se poate spune fara nici o exagerare ca tractoarele Deutz-Fahr sunt in top din punct de vedere al performantelor, fiabilitatii si eficientei si un reper in industria constructiei de tractoare.
Noua fabrica Deutz-Fahr din Lauingen – Germania, una din cele mai moderne din lume, produce modele diferite din seriile 6, 7 si 9, la un nivel de calitate excelent, controlat in permanenta de la intrarea componentelor in depozit, pe linia de montaj si inainte de livrare, ceea ce da incredere producatorului pentru a oferi garantie extinsa produselor sale.
Florin Neacsu, director general adjunct NHR Agropartners