Deutz-Fahr Arena de la Lauingen (Germania) a gazduit lansarea noilor tractoare seria 6 in 4 cilindri, care vin sa completeze seria 6 existenta, in 6 si 4 cilindri.
Noua serie 6 aduce la indemana agricultorilor experienta Deutz-Fahr de peste 100 de ani in constructia tractoarelor.
Seria 6 existenta cuprinde 6 modele in 6 cilindri, Agrotron 6155, 6165, 6175, 6185, 6205 si 6215, cu puterea nominala de la 149 la 201 CP si 3 modele in 4 cilindri, Agrotron 6155.4, 6165.4 si 6175.4, cu puterea nominala de la 149 la 163 CP, fiecare cu cate 3 variante de transmisii.
Modelele in 4 cilindri existente sunt prevazute, ca si cele in 6 cilindri cu 3 tipuri de transmisie: PowerShift, robotizata RC Shift si TTV (cu variatie continua), care pot fi alese in functie de tipul lucrarilor la care se folosesc tractoarele.
- Cea mai simpla transmisie PowerShift cu 5 game mecanice si 6 trepte PowerShift inainte si 3 inapoi, total 30 viteze inainte si 15 inapoi, sau 54 cu 27 cu creeper. Viteza maxima 40 sau 50 km/h la turatii reduse ale motorului.
- Transmisia complet automata robotizata RC Shift are 5 trepte robotizate plus 6 trepte PowerShift inainte si 3 inapoi.
- Transmisia cu variatie continua TTV asigura confort maxim, eficienta si fiabilitate, este capabila sa varieze continuu viteza, optimizand puterea motorului fara irosirea combustibilului, ducand la lucru mai productiv si mai usor. Aceste principii de operare permit transmisiei TTV sa furnizeze rapid viteza dorita, asigurand avantaje in ceea ce priveste confortul in timpul mersului si in special la deplasarea pe drum.
Toate cele trei transmisii sunt usor de operat, simplu de programat si usor de monitorizat cu ajutorul monitoarelor de la bord. Fiecare ofera eficienta si precizie excelente.
Motoarele seriei existente
Noile motoare, compacte in 4 si 6 cilindri ale seriei 6 au fost complet remodelate in ceea ce priveste emisiile poluante si eficienta consumurilor. Ele au un raspuns mai bun, furnizeaza rezerve de cuplu mai mari si pornesc cu un cuplu mai mare in gama de turatii reduse ale motorului. Simultan, consumul de motorina si de AdBlue au fost reduse.
Modelele in 4 cilindri (TCD 4.1 L04) sunt prevazute cu motor Deutz de 4l (TCD 4.1 L04 Tier 4, cu sistem de injectie Common Rail cu presiune de 1600 bar, un motor cu o buna reputatie pe piata, cu consum redus de combustibil si cu acces foarte bun pentru service. Pentru reducerea emisiilor poluante sistemul cuprinde EGR (recircularea gazelor arse) si SCR (reducerea catalitica selectiva, cu injectie de AdBlue in gazele de evacuare dupa iesirea din motor) si filtru pasiv de particule (DPF). Comparativ cu filtrele traditionale active, filtrul pasiv ofera trei avantaje: combustibilul nu este injectat in filtru, se produce o temperatura mai redusa si regenerarea filtrului este considerabil mai rapida. Aceasta inseamna economie de cel putin 5% de combustibil si de AdBlue, in conditiile respectarii standardelor internationale privind poluarea. La modelele TTV eficienta este crescuta si prin utilizarea unui ambreiaj electronic cu cuplaj vascos. Toate modelele sunt prevazute cu un nou sistem de franare a motorului, care asigura cresterea performantelor franarii cu pana la 40%. Acest sistem protejeaza franele de serviciu, in special la coborarea pantelor si la sarcini de tractiune mari, crescand siguranta si reducand costurile de intretinere.
Noile motoare Deutz-Fahr sunt un prim exemplu de tehnologie moderna “made in Germany” si sinonime cu fiabilitatea si eficienta la cel mai inalt nivel, astfel incat se obtin cele mai bune performante.
Alte caracteristici ale seriei existente
Aceste modele au ampatamentul cu 120 mm mai lung decat modelele precedente (2.543 mm). Rotiile maxime disponibile sunt 650/65R38. Aceste modele se caracterizeaza prin distributie buna a greutatii pe cele doua punti, precum si o buna stabilitate si tractiune. Rezervorul de combustibil are o capacitate de 225l si de AdBlue de 28l. Ridicatorul fata Sauter, are capacitatea de ridicare de 4.110 kg. Noul sistem de racire imbunatateste considerabil eficienta printr-o capacitate mai mare de disipare a caldurii, iar sistemul de fixare permite deschiderea pachetului de radiatoare care permite intretinere mai rapida si mai usoara.
Noile modele in patru cilindri
Crearea noilor modele in 4 cilindri vine din necesitatea de a satisface nevoile fiecarui fermier, stiut fiind faptul ca fiecare are strategia sa proprie: unii doresc putere si dimensiuni mai mari, altii prefera specializarea in functie de aplicatii: pentru zootehnie, pentru cultura mare, manipulari de diverse materiale cu incarcator frontal etc., altii doresc un tractor universal, care sa faca fata cu succes atat la lucrarile grele din camp cat si la cele din ferma.
Trei modele noi in 4 cilindri: Agrotron 6120 cu puterea maxima 126 CP, 6130, cu puterea maxima 135 CP si 6140, cu puterea maxima 143 CP.
Noul “look” al tractoarelor Agrotron se remarca printr-o forma moderna, functionala, cabina confortabila, spatioasa, comenzi ergonomice intuitive si cu vizibilitate de jur-imprejur si dotata cu lumini LED atat pentru lucru cat si pentru transport. Proiectantii firmei Deutz-Fahr sunt convinsi ca un confort de conducere si operare asigura un mediu de lucru relaxant, care se traduce in performante si rezultate mai bune din partea operatorului. Interiorul cabinei ofera un mediu de lucru linistit, cu zgomot, vibratii si caldura reduse la minim, neexistand nicio legatura directa intre motor si cabina. Sistemul de aer conditionat optimizeaza temperatura interioara, in timp ce cel mai mare numar de guri de aerisire din clasa sa garanteaza o distributie uniforma a aerului, ca la niciun alt model. Monitoarele de la bord furnizeaza in timp real informatii despre functionarea tractorului.
Motoare
Noile tractoare in 4 cilindri recent lansate sunt dotate cu motoare TCD3.6 L04 tier 4 final, cu capacitatea cilindrica de 3.620 cmc, turbo cu intercooler, care folosesc tehnologia SCR (reducere catalitica selectiva, cu AdBlue), catalizator pentru motorina (DOC) si EGR (recircularea gazelor arse). Ele sunt dotate cu rezervor de motorina de 185l si de AdBlue de 12l.
Transmisii
Noile tractoare sunt dotate cu transmisie SDF cu variatie continua, cu doua moduri de functionare: lucru si transport, activate electrohidraulica si cu 3 tipuri de conducere: automat, manual si “priza de putere”, au ambreiaj multidisc imersat in ulei care este actionat electrohydraulic. Blocarea diferentialelor fata si spate si cuplarea puntii fata se realizeaza tot electrohidraulic. In curand vor fi disponibile si cu celelalte tipuri de transmisie: PowerShift si RC Shift, ca si modelele mai mari, existente.
Alte caracteristici
Sistemul hidraulic pana la 120 l/min, 3 sau 4 valve auxiliare si valva de retur liber; ridicatorul fata Sauter 2700 kg, anvelope maxime 18.4-R38. Ampatamentul este de 2550mm. Capacitatea de ridicare a ridicatorului spate fara cilindri auxiliari este de 5.000 kg, iar optional poate ajunge la 7.000 kg. De asemenea, tractoarele sunt dotate cu intrerupator electronic al bateriei, montat in cabina si cu butoane exterioare pentru actionarea ridicarii spate si a prizei de putere. Directia este hidrostatica cu cilindri cu dublu efect, iar sistemul de franare este hidrostatic, independent pe toate cele patru roti, cu frane pe discuri imersate in ulei. Priza de putere spate cu 540/540E si 1.000 rpm. Optional, aceste tractoare se pot dota cu punte fata cu suspensie.
Toate tractoarele seriei 6 sunt foarte manevrabile, se adapteaza usor la o multime de aplicatii din ferma si au un consum de combustibil redus. Cabina este confortabila si spatioasa, cu aer conditionat, incalzire si ventilatie, cu vizibilitate excelenta de jur-imprejur, sistem de iluminare modern si eficient, iar comenzile sunt simple si ergonomice, usurand munca operatorului, care-si pastreaza concentrarea la lucrarea pe care o efectueaza pe toata durata zilei de munca.
Florin Neacsu, director general adjunct NHR Agropartners