Istoria grupului SDF este o împletire armonioasă a istoriilor firmelor componente Fahr, Deutz, Same, care au fost fondate pe la jumătatea secolului al XIX-lea de nişte oameni geniali, entuziaşti, vizionari, cu spirit antreprenorial şi cu hotararea de a realiza maşini noi, necesare în agricultură.
Toate aceste firme au influenţat în mare măsură dezvoltarea tehnicii şi a maşinilor agricole, venind în sprijinul fermierilor.
Compania Fahr producea încă din 1864 echipamente agricole. În 1911, cel mai important produs al ei era o cositoare-legătoare, în timp ce primul tractor Fahr a fost construit în 1938, fiind un tractor cu motor Diesel de 22 CP în 2 cilindri. După al Doilea Război Mondial, compania şi-a extins gama de produse pentru a face faţă noilor necesităţi: mai multe modele de tractoare, maşini de tocat furaje, cositori, greble, maşini de întors fânul, maşini de recoltat cereale, inclusiv combine, prese, tocătoare de paie, remorci autoîncărcătoare, maşini de fertilizat şi de lucrat solul.
Pe de altă parte, firma Deutz îşi trage seva din inovaţiile fondatorilor. Mergând pe linia inovării, în 1864, Otto şi Langen au fondat compania Otto&Co. în Köln, prima fabrică de motoare din lume, care a devenit în 1938 Klockner-Humbold-Deutz AG. Ei au fost cei care în 1867 au realizat „motorul cu gaz atmosferic“, medaliat cu aur la Expoziţia Universală de la Paris pentru cel mai economic motor. În 1872, fabrica s-a extins, luând naştere Gasmotoren-Fabrik Deutz AG (GFD). Preocupat de inovaţii, în 1876 Otto a inventat motorul cu combustie internă în 4 timpi, cu aprindere prin scânteie. În 1884, Otto a realizat sistemul de aprindere cu magnet (cu ruptor-distribuitor), care a fost achiziţionat mai apoi de Bosch.
În 1907, a început la GF Deutz producţia de serie pentru motoare Diesel. Între 1907 şi 1912, sub conducerea lui Etore Bugatti, au fost construite aici câteva modele de maşini. În 1914, fabrica avea 3.400 de muncitori şi 700 de lucrători în birouri. În 1921, s-a format un consorţiu cu Motorenfabrik Oberrusel AG, compania schimbându-şi numele în Deutz AG.
Din 1959, au fost realizate tractoare cu o nouă generaţie de motoare cu răcire cu aer şi cu suspensie pe puntea faţă pentru îmbunătăţirea tracţiunii şi a confortului. Cu acestea, împreună cu primele motoare în 6 cilindri şi cu transmisiile 4×4, Deutz a înregistrat un succes de vânzări deosebit.
Motoarele răcite cu aer au rămas până în anii ’90 o caracteristică a mărcii Deutz-Fahr.
În 1992 Deutz-Fahr ajunsese să producă tractorul cu numărul 1 milion şi să modernizeze produsele folosind motoare de 160-230 CP şi transmisie powershift cu comandă electronică produse de grupul Same Lamborghini Hurliman (SLH).
în 1995 a fost vândută grupului Same, luând naştere grupul Same Deutz Fahr (SDF). Ca şi în cazul celorlalte firme din grup, şi Same are tradiţie în tractoare. Fraţii Cassani, doi tineri entuziaşti şi ingenioşi, au inventat şi construit primul tractor cu motor Diesel în 1927, pe care l-au introdus în producţia de serie. Ei şi-au pus amprenta pe fiecare tractor pe care l-au construit, stabilind filozofia companiei de îmbunătăţire şi inovare continuă. Nepoţii lor sunt încă în fabrică, ţinând viu spiritul inovativ.
Orientat în permanenţă spre progres, inovare, eficienţă, calitate şi respect faţă de mediul înconjurător, grupul SDF face investiţii în cercetare şi în producţie. În 2016, grupul SDF a lansat noua generaţie de tractoare din seriile 6, 7 şi 9 Tier 4 final, cu motoare de până la 340 CP. Şi gama de tractoare sub 100 CP a fost modernizată cu ocazia trecerii la normele Tier 4 final.
În cei peste 150 de ani de existenţă, o serie de firme cu tradiţie în domeniu au pus cărămidă peste cărămidă pentru ca azi Grupul SDF să fie cea mai mare companie privată producătoare de tractoare din lume, mărindu-şi an de an cota de piaţă, fiind al patrulea mare producător mondial de tractoare.